مقالات مقالات .

مقالات

همه چیز در مورد تبریز

زیرا این شهر نیز همچون منطقه آزاد کیش ویژگی ها منحصر به فرد خود را دارد. در تبریز نیز میتوان با خودروهای خارجی و بروز ارزان تردد کرد و در مرز جلفا به خرید ارزان دسترسی داشت. همچنین دانشگاه تبریز از اهمیت خوبی در سطح علمی ایران دارد. هوای تبریز نیز به دلیل بارش برف و باران کافی در تابستان بسیار دلپذیر بوده و در زمستان گردشگران زیادی را برای تفریحات زمستانی به سوی خود می کشاند.
مرکز استان آذربایجان شرقی ، 310 کیلومتری جنوب شرقی بازرگان (مرز ایران و ترکیه) است. در 159 کیلومتری جنوب جلفا در مرز ایران و آذربایجان واقع شده است و با جاده خوبی می توانید از آن عبور کنید. راه آهن تبریز 742 کیلومتر با تهران فاصله دارد، همچنین با اتصال به اروپا و مسکو گزینه ای مناسب برای سفرهای خارجی استانبول و سایر شهرهای بزرگ می باشد.

نمای زیبا از شهر تبریز
شهر تبریز شهر اولین ها
موقعیت جغرافیایی تبریز
تبریز در ارتفاع 1.340 متری از سطح دریا واقع شده است ، 619 کیلومتری شمال غربی تهران ، دومین شهر بزرگ ایران تا اواخر دهه 1960 و یکی از پایتخت های سابق آن بود (با جمعیت 1400000 نفر طبق سرشماری سال 1992) ، تبریز در یک دره قرار دارد. در شمال خط الراس بلند کوه سهند واقع شده است. دره از جلگه ای آغاز می شود که به آرامی به انتهای شمالی دریاچه ارومیه ، 60 کیلومتری غرب ، سرازیر می شود.
کاخ شهرداری تبریز
رودخانه آجی چای یا تلخه به طول 160 کیلومتر ، رودخانه اصلی این شهر است که با ادغام سه رودخانه کوچکتر یعنی آبهای ناهند ، قوری چای و اوجان چای تشکیل شده است که همه اینها از کوه سبلان و ارتفاعات سرچشمه گرفته است. در جنوب شرقی شهر رودخانه و نهرها پس از عبور از دره های میان کوه سرخه بند و کوه یکه کوه در شمال تبریز و منطقه اسکو به دریاچه ارومیه می پیوندند. رودخانه مهران یا میدان چای که رود لیقوان نیز نامیده می شود ، از قله های بین کوه های کریم و سلطان مشرف به روستای لیقوان (یک: مرکز عمده تولید پنیر در ایران) در نزدیکی اسپاراخون و قشلاق سرچشمه گرفته است. با این حال ، بدترین نقطه ضعف طبیعی آن آسیب پذیری آن در برابر زلزله است که یکی از این شهرها در سال 858 به کلی نابود شده است. این شهر با کمک دولت از نو ساخته شده دوباره در سال 1041 ویران شد ، که بیش از 40000 نفر جان خود را از دست دادند. بنابراین ساخت هتل های تبریز نقاط محبوب برای گردشگر در این منطقه بی فایده است.
تبریز به دلیل موقعیتی که دارد ، آب و هوای تابستانی قابل قبولی دارد اما هوای تبریز در زمستان سرمای شدید دارد. در کل دارای آب و هوای قاره ای با رطوبت کم است. متوسط بارندگی سالانه 288 میلی متر و متوسط روزهای بارش برف 31 میلی متر است.
تاریخچه تبریز چیست؟
تبریز و فرهنگ مردم تبریز دارای یک تاریخچه طولانی است: اگرچه تاریخ اولیه تبریز در افسانه و رمز و راز پوشیده شده است ، اما اعتقاد بر این است که سرچشمه های این شهر به دوران باستان دوردست برمی گردد ، شاید حتی قبل از دوره ساسانیان (224-651 م). لوح سنگی با اشاره به تبریز از سارگون دوم ، پادشاه آشور وجود دارد که می توان برای این امر و بررسی تاریخ تبریز به آن مراجعه کرد. این لوح به مکانی به نام قلعه تاوری و تارمکیس ارجاع داده شده است. تاریخ نویسان معتقدند که این قلعه در محل فعلی تبریز واقع شده است و پایتخت آن بود. در زمان سلطنت آقاخان ایلخانیان و همچنین تحت سلطنت غازان خان ، تبریز به سلطنت رسید. اوج جلال و اهمیت تبریز همین زمان بود. بسیاری از هنرمندان و فیلسوفان بزرگ از سراسر جهان به تبریز سفر کردند. در زمان صفویان شهر تبریز برای مدت کوتاهی از پایتخت منطقه ای به پایتخت ملی تغییر هویت داد ، اما شاهان صفوی ، شاه طهماسب ، به دلیل آسیب پذیری تبریز در برابر حملات عثمانی ، پایتخت را به قزوین منتقل کرد. این شهر پس از آن در دوره ای فروپاشی قرار گرفت که توسط ایرانیان ، عثمانی ها و روس ها جنگیده و تحت تأثیر زلزله و بیماری قرار گرفت.


کاخ موزه شهرداری تبریز
تبریز محل سکونت ولیعهد در زمان پادشاهان قاجار بود اما تا نیمه دوم قرن 19 این شهر رنگ رونق به خود ندید. در اواخر این قرن ، هنگامی که به عنوان منطقه اصلی بین فضای داخلی ایران و دریای سیاه قرار گرفت و برای مدتی کوتاه با وجود جذب سرمایه اقتصادی به مکانی تجاری تبدیل شد. در سال 1908 شهر تبریز مرکز شورش علیه محمدعلی شاه بود که با مداخله وحشیانه روس ها از بین رفت.
در جنگ دوم ایران و روسیه ، تبریز توسط سربازان تسار اشغال شد. با این حال پس از امضای پیمان ترکمنچای ، یک صلح و توافق تجاری که به جنگ ایران و روسیه در 1826-1828 پایان داد ، به ایران بازگردانده شد. انقلاب مشروطه ایران از تبریز سرچشمه گرفت و در زمان سلطنت محمدعلی شاه از سلسله قاجار (1925 - 1725) به اوج رسید. ستارخان و باقرخان دو شخصیت برجسته رهبر این جنبش بودند. تبریز در نیمه اول این قرن چندین بار توسط روسها اشغال شد. یک خط راه آهن به مرز جلفا در تبریز وجود دارد که ساخته شده توسط روسهای توسعه طلب است ، از اهمیت چندانی برخوردار نبود ، اما در دهه 90 به دلیل روابط دوستانه تر ایران با همسایگان شمالی این کشور از اهمیت برخوردار شده است.

محمدعلی شاه تنها پادشاه تک همسر دوران قاجار

هواپیما و فرودگاه تبریز
پروازهای روزانه از تهران در شرکت های ایران ایر ، ایران آسمان و سایر شرکتها به شهر تبریز وجود دارد. پروازهای مستقیم از دبی به تبریز به تازگی آغاز شده است که توسط کیش ایر (حدود 200 دلار دو طرفه) انجام می شود. پروازهای مستقیم از تفلیس (2 پرواز در هفته) ، توسط ATA air هواپیمایی اختصاصی تبریز انجام می شود. پروازهای مستقیم از بغداد به تازگی در جمعه و دوشنبه آغاز شده است ، که توسط ATA Air انجام می شود. پروازهای مستقیم تبریز از باکو (1 پرواز در هفته) به تازگی در یکشنبه و سشنبه آغاز شده است که توسط کیش ایر انجام می شود. پروازهای مستقیم از Gaziantep به تازگی در سشنبه های هر هفته آغاز شده است ، که توسط هواپیمایی هواپیمایی Sky انجام می شود. پروازهای مستقیم از استانبول به تبریز (13 پرواز در هفته) ، توسط خطوط هوایی ترکیه (7 پرواز) ، هواپیمایی ایران (2 پرواز) و هواپیمایی ATA 2 پرواز انجام می شود. قیمت بلیط هواپیمای تبریز حدود 250 دلار برای مسیر دو طرفه به استانبول است. همچنین پروازهای مستقیم از دمشق نیز در فرودگاه تبریز وجود دارد. پروازها به شهرهای دیگر ایران در فرودگاه تبریز کمیاب است.

منبع:/https://www.epersianhotel.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۱:۵۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)